marketing

استفاده از هوش مصنوعي چه مزايايي در ديجيتال ماركتينگ دارد؟

Artificial Intelligence, AI يا همان هوش مصنوعي پديده‌اي نو ظهور است كه در كنار آن از واژه “انقلاب” بسيار استفاده مي‌شود. هوش مصنوعي يكي از ترندهايي است كه قصد داريم در اين بلاگ به آن بپردازيم. در ابتدا بهتر است به خاطر داشته باشيم كه AI توانايي زيادي در اثرگذاري روي آژانس‌هاي ديجيتال ماركتينگ دارد و به طور كلي‌تر مي‌تواند ماهيت استراتژي‌هاي ديجيتال ماركتينگ را تحت تاثير قرار بدهد.

گذر زمان، مزاياي هوش مصنوعي را براي كسب‌وكارها پررنگ‌تر مي‌كند و به آن‌ها اين جرات را مي‌دهد تا به دنبال آن بروند و فرصت‌هاي جديدتري را تجربه كنند. اگر به اين موضوع علاقه‌مند بوده باشيد حتما رد پاي آن را در موضوعاتي چون   Internet  of Things (IOT) يا اينترنت اشياء، كلان داده‌ها يا Big Data ديده‌ايد. با گذر از اين موضوعات، حالا نوبت به ديجيتال ماركتينگ رسيده است. از تاثيرات AI در فضاي ديجيتال ماركتينگ مي‌توانيم به انتخاب درست مخاطبان هدف، بهبود تجربه مشتري، افزايش نرخ بازگشت سرمايه (ROI) و … اشاره كرد. در ادامه به صورت مفصل‌تر به مزاياي استفاده از هوش مصنوعي در ديجيتال ماركتينگ مي‌پردازيم.  Benefits

بهبود تجربه مخاطب

ايجاد يك تجربه خوب در مخاطب، كمك مي‌كند تا مشتري را به بازگشت دوباره به سمت وب‌سايت‌تان ترغيب كنيد؛ با اين شرط كه طراحي وب‌سايت براي هر فرد شخصي‌سازي شده باشد و همچنين استفاده از آن براي مخاطب آسان‌تر و به صورت كلي پروسه موتورهاي جستجو نيز هوشمندانه‌تر باشد. در اين مقطع AI كمك مي‌كند تا رفتارها، تصميمات و پرسوناي مخاطب را پيش‌بيني كنيد و  فرآيند جستجوي مشتري در موتورهاي جستجو را مدنظر قرار بدهيد. اين موارد، همگي كمك مي‌كنند تا بتوانيد تجربه بهتري را براي مشتريان‌تان رقم بزنيد و در نهايت به كمك اطلاعات به دست آمده، در قبال مشكلاتي كه ممكن است در آينده با آن‌ها مواجه شويد آمادگي لازم را داشته باشيد.

پاسخ‌دهي سريع

در دنياي ديجيتال، يكي از مهم‌ترين فاكتورها براي مشتري دريافت يك عكس‌‌العمل و پاسخ‌ سريع و داشتن يك تجربه مثبت است. چت بات‌ (Chat Bot) نرم‌افزاري است كه به شما براي پاسخ‌دهي سريع‌تر به مشتري كمك مي‌كند و در نهايت تجربه‌اي كه او انتظارش را داشته، برايش فراهم مي‌كند. يكي از قابليت‌هاي چت بات اين است كه مي‌توانند در لحظه به سوالات ساده مشتريان پاسخ بدهند، درخواست‌ها را مورد بررسي قرار بدهند و آن‌ها را برآورده كنند. كمك‌رساني 24 ساعته از مزاياي اين چت‌بات‌ها است. كاهش زمان انتظار مشتريان و افزايش رضايت كلي آن‌ها، از ديگر مزاياي چت‌بات‌ها در هوش مصنوعي است.

پيش بيني رفتار مشتري

يكي از برجسته‌ترين مزاياي هوش مصنوعي در ديجيتال ماركتينگ، جمع‌آوري، تجزيه و تحليل اطلاعات مربوط به رفتار مشتريان از طريق اينترنت است. علاوه‌بر اين، AI اين قابليت را دارد تا رفتار كاربران فعلي و همچنين كاربران جديد را به كمك سيستم‌هاي مديريت داده (Data Management Platforms) يا (DMP) پيش‌بيني كند. بررسي و پيش‌بيني رفتار مشتري در فضاي اينترنت و پروفايل‌هاي شخصي اين امكان را مي‌دهد تا بتوان مشتريان بالقوه را بهتر انتخاب كرد و مسير راحت‌تري را براي ورود آن‌ها به قيف ‌فروش طي كرد.

انتخاب درست مخاطبان هدف

دستيابي به مخاطبان درست با افزايش ارزش و اعتبار برندتان رابطه مستقيم دارد. در اين وضعيت Data Mining به كمك شما مي‌آيد و اين امكان را مي‌دهد تا مخاطب هدف‌تان را به درستي شناسايي و بخش‌بندي كنيد. علاوه بر اين همانطور كه در مورد قبل نيز اشاره كرديم، بررسي رفتار مشتري و تفسير داده‌هاي مربوط به او اين امكان را ايجاد مي‌كند تا مخاطب هدف‌مان را به درستي شناسايي و انتخاب كنيم. همراهي هوش مصنوعي با ديجيتال ماركتينگ نيز امكان دستيابي به مخاطب هدف مناسب را بر اساس علائق و مشخصه‌هاي دموگرافي مثل جنسيت، سن، تحصيلات، درآمد و … افزايش مي‌دهد.

به‌طور كلي مي‌توان گفت كه بازاريابي فرآيندي مداوم و متغير است كه كسب‌وكارها بر آن مي‌دارد تا براي بقا، نسبت به چالش‌هاي پيش‌رو آمادگي بيشتري داشته باشند. هوش مصنوعي يا AI نيز روزانه در حال پيشرفت است اما با اين حال به كارگيري آن در استراتژي‌ها، به آژانس‌هاي ديجيتال ماركتينگ كمك مي‌كند تا بتوانند راحت‌تر از چالش‌هاي پيش رو عبور كنند و تجربه بهتري را براي مشتريان‌شان به ارمغان بياورند. همچنين تمام هدف هوش مصنوعي بهبود استراتژي‌هاي بازاريابي ديجيتال است و تلاش مي‌كند تا به بينش مخاطبان نسبت به كسب‌‍وكارها ارزش بدهد.

منبع: آژانس ديجيتال ماركتينگ ماكان


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ساعت: ۱۰:۵۰:۱۷ توسط:macanagency موضوع:

ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :