marketing

معيارهايي كه در طراحي خلاقانه بسته‌بندي مي‌بايست مدنظر داشته باشيد

در دنياي كسب‌و‌كار كنوني، تبليغات به حوزه‌اي بدون مرز تبديل شده است. امروزه تبليغات و اطلاع رساني پيرامون برندهاي مختلف تنها به رسانه‌هاي اجتماعي و روش‌هاي سنتي محدود نمي‌شود. بسته‌بندي محصول يكي از گزينه‌هاي پيش روي برندها براي پيشبرد اهداف و استراتژي‌هاي بازاريابي است. در اين بلاگ قصد داريم به بررسي نقش بسته‌بندي در پيشبرد استراتژي‌هاي تبليغاتي بپردازيم.

اهميت بسته‌بندي در تبليغات

امروزه بسته‌بندي (Packaging) محصول صرفا براي حفاظت از آسيب‌ديدگي و حمل و نقل آسان تا رسيدن به مصرف‌كننده نهايي، صورت نمي‌پذيرد؛ بلكه به عنوان يك ابزار تبليغاتي به كار گرفته مي‌شوند. بسته‌بندي‌هايي با طراحي خلاقانه، منحصر به فرد و چشم‌نواز و در عين حال دوست‌دار محيط‌زيست، فروش محصول را به طور قابل توجهي افزايش مي‌دهند. در ادبيات بازاريابي، از لحظه اول حقيقت به زماني تعبير مي‌شود كه مشتري، محصول مورد نظر خود را يافته و تصميم به خريد مي‌گيرد. بسته‌بندي و شكل ظاهري محصول، بيشترين اهميت را در اين لحظه ايفا مي‌نمايد. افراد با ديدن بسته‌بندي‌هاي خلاقانه و جديد در حين بازديد از فروشگاه، ممكن است اقدام به خريد محصولاتي كنند كه در ليست خريدشان نبوده يا قصد تهيه‌اش را نداشته‌اند.

فاكتورهاي موثر در طراحي بسته‌بندي

از آنجا كه تقريبا 70 درصد از تصميمات خريد در لحظه و محل خريد صورت مي‌پذيرد، بسته‌بندي محصول عامل مهمي در تغيير تصميم خريداران و ميزان فروش محصولات مي‌باشد. عواملي كه مي‌بايستي در طراحي بسته‌بندي محصولات مدنظر قرار بگيرند عبارتند از:

جذابيت

بسته‌بندي‌هاي جذاب، جديد و منحصر به فرد، توجه مشتري را به خود جلب مي‌كنند. به همين دليل شناسايي پرسوناي مخاطب و توجه به فاكتورهاي زيبايي شناسي نقش موثري در طراحي بسته‌بندي دارد. جذب مشتريان جديد و ترغيب آنها به خريد محصول در عين حفظ مشتريان فعلي، براي تمامي بنگاه‌هاي كسب‌و‌كار حائز اهميت است. به همين دليل بسته‌بندي‌هاي خلاقانه و جذاب، شرايط را براي افزايش مشتريان جديد، هموارتر مي‌سازد.

مرتبط بودن

بسته‌بندي محصول شما مي‌بايستي با شرايط و ويژگي‌هاي محصول و محيط كسب‌و‌كار شما كاملا متناسب و مرتبط باشد. از آنجا كه بسته‌بندي، اولين مرجع شناسايي محصول است، مي‌بايستي تمامي اطلاعات موردنياز مشتري را در بر داشته باشد. تغييرات سريعي كه درمحيط كسب‌و‌كار كنوني به دليل تكنولوژي و بين المللي شدن رخ مي‌دهد، مي‌بايد در بسته‌بندي محصولات شما نيز لحاظ گردد. به عبارت ديگر در حين انتخاب نوع محصول، وضعيت رقبا، قيمت، كيفيت، محيط جغرافيايي، مدت انقضا و ويژگي‌هاي منحصر به فرد محصولتان را مدنظر قرار دهيد. باز شدن آسان، حفظ تازگي محصول و حمل و نقل آسان از نكاتي هستند كه در طراحي محصول مدنظر قرار داده مي‌شوند.

انطباق

بسته‌بندي مي‌بايستي با هويت برند و استراتژي‌هاي بازاريابي شما منطبق باشد. بدين صورت قادر خواهيد بود به خريدار محصول، ساير محصولات و كالاهاي برند خود را پيشنهاد داده و ميزان فروش آنها را نيز افزايش دهيد.در دنياي كسب‌وكارها، هر يك از برندها داراي شخصيت منحصر به فرد خود هستند. تصميم به خريد يك محصول يا خدمت، وابستگي زيادي به نحوه برندسازي احساسي و جايگاه هر برند در ذهن مشتري دارد. در اين ميان بسته‌بندي محصول، ابزاري ساده و در دسترس است كه با برقراري ارتباط قوي با مشتري در نقطه خريد، مي‌تواند بر ميزان فروش و نوع برندسازي تاثيرگذار باشد. آژانس تبليغاتي مات با ارائه طيف وسيعي از خدمات تبليغاتي، كسب‌و‌كار شما را در طراحي و اجراي استراتژي‌هاي خلاقانه تبليغاتي، تثبيت برند در ذهن مصرف‌كننده و سيستم يكپارچه بازاريابي، ياري مي‌كند.

منبع: شركت تبليغاتي مات


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ساعت: ۰۹:۰۸:۴۹ توسط:macanagency موضوع:

ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :